La transmissió de
continguts a grups de persones utilitzant recursos tecnològics és una pràctica
habitual en educació. Els docents s’han recolzat en pissarres, transparències,
diapositives, vídeos, etc. Fins arribar, ara ja fa uns anys a la utilització dels
anomenats programes de presentacions. Cal citar que la primera versió del
programa més conegut de presentacions, el Microsoft Power Point, va ser
llançada al 1987 per als ordinadors Apple Macintosh.
Com estan estructurats els programes de
presentacions.
Els elements de que consten els programes de creació de presentacions són 6:
- Presentació
- Diapositives
- Objectes
- Accions
- Transicions
- Animacions
Les diapositives són l’eix central dels programes de
creació de presentacions en ella i col·loquem lliurament els objectes com ara: textos, vídeos, imatges, etc
i el conjunt de diapositives formen una presentació.
Les presentacions en Power Point tenen l’extensió pptx o ppsx, en Impress creem
arxius odp i google també utilitza el seu propi format, però la presentació
s’emmagatzema al servidor. Cal dir que tots tres programes donen opcions d'exportar i importar arxius.
Les transicions son l’efecte visual i/o sonor que
s’estableix entre diapositives
Les animacions són l’efecte visual i/o sonor que
s’estableix als objectes i que pot implicar un ordre d'entrada i sortida de
dins la diapositiva
Les accions són el conjunt d'instruccions que
executem quan fem un clic o passem el ratolí per sobre nu objecte. (per exemple
quan cliquem a sobre un text, anem a una dispositiva concreta).
Avantatges
- Els alumnes tenen en pantalla el què s'està dient, els termes claus i la informació més important.
- Permet incorporar imatges i esquemes.
- Podem introduir elements de multimèdia (vídeo, so, imatge) per què sigui més divertit i atraient.
- És més fàcil prendre apunts perquè la informació està més esquematitzada.
- Permet utilitzar diferents colors i formes per tal de cridar l'atenció dels alumnes.
- Capta més l'atenció de l'alumne, és més dinàmica.
Desavantatges
- Pot haver-hi massa informació en una diapositiva i impedeix llegir amb claredat.
- L'orador es limita a llegir el que hi ha escrit a la pantalla.
- Pot existir un abús d'elements multimedials, sobretot els sons, que poden arribar a cansar o molestar als alumnes.
- Es necessita una bona projecció que permeti llegir bé als alumnes.
- Es corre el risc de que l'alumne no presti atenció al discurs en el cas de que hi hagin masses animacions.
Propostes de com utilitzar el power point en un futur com a mestre:
-Podem
utilitzar una diapositiva per a realitzar preguntes i en aquesta crear uns
enllaços amb les respostes correctes.
- Amb els
errors també s'aprèn, podem cometre errors de manera intencionada i que els
alumnes l'hagin de trobar.
-Utilitzar el
power point com a pissarra, i construir-lo entre tots.
-Utilitzar
animacions, clicar una imatge i que n'aparegui una altre.
-Quan posem
texts llarg que siguin perquè els oients el llegeixin.
-Fer anàlisis
d'algun text mitjançant el power point, exemple: d'un poema.
INFORMACIÓ EXTRETA DE BLOC GESTIÓ I TIC, I APUNTS DE CLASSE
No hay comentarios:
Publicar un comentario