martes, 13 de noviembre de 2012

COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL I/O DIGITAL

Escoltar i fer d'espectador és rebre un missatge, reelaborar-lo i reconstruir-lo. Això vol dir, que quan ens comuniquem, l'emissor emet un sol missatge, però segons l'experiència del receptor aquest imaginarà una cosa o una altre. El receptor posa sentit a missatge.

  • Per exemple: Deu persones amb els ulls tancats els hi dius que dibuixin mentalment una muntanya. Si preguntes, veuràs com ningú la imaginat igual.  
Amb l'aparició dels mitjans audiovisuals i/o digitals el missatge és més complex a diferència d'un escrit on només ens fixaríem en la seva estructura i contingut. En mitjans audiovisuals, el receptor rep tanta informació que ha d'estar molt atent, i aprendre a mirar i no deixar-se enganyar. Ex: Publicitat subliminar

En àmbit educatiu trobarem tres factors principals: família, escola i mitjans de comunicació.

  • Les families que no presten atenció als seus fills o treballen fins tard, el fill s'educa amb la televisió. Això fa que els mitjans de comunicació tinguis una gran responsabilitat. 
  • Dintre de l'educació tradicional s'ha d'introduir les noves tecnologies. Per això és necessari una ALFABETITZACIÓ DIGITAL I AUDIOVISUAL, és a dir, saber llegir més enllà de les pantalles, saber aspectes tècnics, com fer.ne un bon ús en les situacions quotidianes... per tant, treure màxim profit de les noves tecnologies. 
  • Quan més coneixements  tinguem sobre aquests, millor podrem atendre els objectius de l'emissor. 

Aquí ús deixo amb un vídeo molt interessant sobre la comunicació audiovisual i/o digital, i d'on he extret gran part de la informació:


Edu3.cat
 
Vídeo extret de : edu 3.cat 


Reflexió:

Gràcies aquesta classe de COED, he après la importància i influencia de les noves tecnologies als infants.I cada persona és diferent segons les seves experiències. A partir d'aquí, hem de ser conscients del que succeïx al món i treure-li el màxim de profit. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario